Winter Music Festival

Vineri, 2 februarie 2024, ora 18:30

Sala Teatrului

Concert

Despre

Artiști

Dirijor JIN KWON LEE Coreea de Sud

Soliști SI AH LEE vioară, SI WON LEE violoncel, HYE SOO KIM oboi, HAE LEEL PARK violă, JEON YUN CHOI violoncel, SEONGSUK LEE soprană

În program lucrări din creația compozitorilor:

Vivaldi, Mozart, Suppe, Stamitz, Bizet, P. Mascagni, Webber, Clark

STASIE GONIKBERG

Dirijor

Sunt pianist, dirijor și compozitor, iar cariera mea acoperă muzica solo, de cameră și orchestrală în Statele Unite, Ucraina, Israel și Europa. Repertoriul meu dirijoral include producții integrale ale operelor L’elisir d’Amore și Rigoletto, precum și un repertoriu simfonic divers. Ca pianist, interpretarea mea a intermezzourilor târzii pentru pian ale lui Brahms a fost prezentată de Fundația Ross McKey, iar interpretarea mea a Variațiunilor pe o temă de Corelli de Rachmaninov a fost difuzată la postul de radio KolHaMusika din Israel.

Crescut în Harkov, Ucraina, iubirea mea pentru muzică a început de la o vârstă fragedă și m-a ghidat într-o călătorie de descoperire artistică și personală. Muzica a devenit puntea mea între lumi, aducându-mă din Ucraina în Ierusalim, Israel, iar mai târziu în Statele Unite, unde locuiesc în prezent, în zona golfului San Francisco. De-a lungul drumului, am avut privilegiul de a cânta pe scene internaționale și de a preda ca asistent universitar la Academia Rubin de Muzică și Dans din Ierusalim și la Mills College din California, precum și ca instructor la Școala de Muzică ITAR din Ramla, Israel.

Timpul petrecut la Mills College nu a fost doar despre perfecționarea abilităților mele; a fost despre regândirea limitelor muzicale și îmbrățișarea inovației. Mills este sinonim cu „această persoană nu doar gândește în afara cutiei – a ars cutia, a compostat cenușa și a transformat-o într-o scară dodecafonică”. Este mai mult decât o alma mater – este un creuzet artistic în care moștenirile radicale ale lui John Cage, Alvin Curran, Luciano Berio, Lou Harrison, Pauline Oliveros și ale multor altor pionieri continuă să trăiască. Mills nu a fost niciodată doar campusul, profesorii sau programele – ci scânteia pe care o aprindea în oamenii care îi treceau pragul. Nu a fost doar o educație, ci o filozofie – un angajament de a pune sub semnul întrebării convențiile, de a îmbrățișa avangarda și de a transforma însăși noțiunea de sunet.

Activitatea mea de pianist și compozitor este profund legată de puterea improvizației și a mișcării. Acest lucru a devenit cu atât mai evident în urma colaborării cu artista de performance avangardist Honi Hameagel în perioada 2012–2013, unde muzica nu era doar interpretată – era întruchipată, deconstruită și reimaginată în timp real. De la teatre și galerii până la evenimente culturale de mare anvergură, precum centenarul Cinematecii din Tel Aviv, am participat la spectacole care estompau granița dintre muzician și performer, dintre compoziție și spontaneitate. Aceste experiențe m-au împins dincolo de cadrul clasic tradițional, învățându-mă cum să stăpânesc spațiul, să răspund la imprevizibil și să construiesc narațiuni muzicale dincolo de notație – în interpretare și în compoziție – unde riscul nu este un obstacol, ci un element esențial al artei.

Pe lângă cariera muzicală, am urmat cercetări academice în istoria religiilor antice, obținând o diplomă de licență la Universitatea Națională Karazin din Harkov. Teza mea despre Manuscrisele de la Marea Moartă a explorat legătura acestora cu gândirea creștină timpurie și cu evoluția tradițiilor religioase în afara doctrinelor dominante. Această fundație interdisciplinară mi-a influențat profund perspectiva artistică, inspirându-mă să caut profunzimea culturală și spirituală în fiecare piesă muzicală pe care o interpretez.

Am participat la numeroase festivaluri internaționale de muzică și ateliere de dirijat, printre care Masters de Pontlevoy(Franța), Summit Music Festival (New York), Semper Music Festival (Italia), International Keyboard Institute and Festival (New York), Baltimore Chamber Orchestra Conducting Workshop (Maryland) și altele. Aceste experiențe mi-au îmbogățit vocea artistică și mi-au oferit ocazia să colaborez cu muzicieni excepționali din întreaga lume.

Dezvoltarea mea artistică a fost modelată de mentori extraordinari, printre care Vadim Monastyrsky, David Witten, Robert Schwartz, Eduardo Delgado, Sharon Mann și Frank Levy pentru pian, și Evgeny Tsirlin, John Axelrod, Mary Chun și Guillermo Scarabino pentru dirijat. Îndrumarea lor m-a inspirat să aduc o abordare atentă și profund emoțională în munca mea.

Sari la conținut