L’Heure d’Or de Paris
Sâmbătă, 13 aprilie 2024, ora 19:00
Sala Teatrului
1 oră 45 minute, fără pauză
Poem vocal-coregrafic
Arta a fost întotdeauna modalitatea de transcedere spre lumea spiritului, dincolo de cotidianul material al acestei existenţe efemere, iar „harul” creaţiei a îmbrăcat în practică o mulţime de forme de manifestare în încercarea omului de a ajunge şi a atinge lumea minunată a spiritului; fie că este vorba de creaţia ştiinţifică, literară, artistică, monumentală, muzicală sau coregrafică. Aceste forme de manifestare le regăsim în Teatrul Kabuki care astăzi este o combinaţie a ideogramelor pentru cântec, dans şi artă într-un decor de lumini şi umbre.
Cei care au achiziționat bilete pentru spectacolul „L’heure d’or de Paris” din data de 3 martie 2024 pot folosi biletele pentru spectacolul din 13 aprilie 2024. Mai multe detalii aici.
Artiști
Distribuție
Coregrafia, regia şi scenografia: HORAŢIU CHERECHEŞ
Muzica: colaj din lucrările marilor clasici şi chansonete
Orchestraţie: LUCIAN VLĂDESCU
Asistent coregrafie: MONICA CHERECHEŞ
Soliști DANIELA VLĂDESCU, MARIUS EFTIMIE
Dansează CĂTĂLINA ILIESCU, IGUACEL SANCHEZ, OANA DINCĂ, IOANA CREȚU, SARA HINDAOUI, DORINA PĂTRAȘ, TEODORA DURAC, YURIA SOETA, ADRIAN MIHAIU, BOGDAN BÎRSĂNESCU, MIHAI PÂSLARU, ȘTEFAN RĂUȚ, ALEXANDROS KARAMPATSAKIS, GABRIELLE DE FAZIO
Media
Galerie foto
Despre
Descriere
„L’heure d’or de Paris” este construit pe simbolistica oglinzii, paravanului şi al apei.
Oglinda, fereastra spre lumea de dincolo, spre o realitate intangibilă, reprezintă arta în încercarea ei de a transcede spre realităţi în care am dori să ajungem, pe care dorim să le înfrumuseţăm şi pe care le bănuim fără sfârşit, asemănător orizontului nesfârşit din oglindă.
Paravanul aflat în contrast direct cu oglinda, închide spaţiul intim asemenea cotidianului material al acestei existenţe. El permite deseori camuflarea, izolarea, distorsionarea, ascunderea imaginii reale a lumii în care trăim. De cele mai multe ori paravanul delimitează un spaţiu şi răstrânge capacităţile de a privi dicolo de realitatea materială imediată a existenţei.
Apa, aşezată sub simbolismul totalităţii virtualităţilor, este principiu al nediferenţiatului şi al virtualului, receptacul al tuturor formelor, simbolizând substanţa primordială din care se nasc şi se întorc toate formele, prin regresiune sau cataclism.
În apă rezidă viaţa, vigoarea, eternitatea. Ea reprezintă infinitatea posibibilităţilor, ea conţine ceea ce este virtual, tot ceea ce nu are încă formă. Apa este simbolul harului sau a darului creaţiei, care poate îmbrăca o multitudine de forme de manifestare.
Ne găsim aşadar,în faţa unei reprezentări care, în ciuda aparenţei sale comune, de interior intim, se oferă privirii ca un labirint specular şi o deschidere spre infinit. Totuşi, toate mişcările care se repetă simetric-răsturnat sau pe orizontală sunt înscrise în spaţiul reprezentării.