Faust

Sâmbătă, 16 noiembrie 2024, ora 18:30

Duminică, 17 noiembrie 2024, ora 18:30

Sala Teatrului

Operă

Muzica CHARLES GOUNOD

Libretul JULES BARBIER, MICHEL CARRÉ

Începând cu data de 16 noiembrie, până la finalizarea lucrărilor de reabilitare în Parcul Teatrului, accesul spectatorilor la evenimentele organizate de Teatrul Național de Operă și Balet Oleg Danovski și la Agenția Teatrului se va face pe la intrarea artiștilor, strada Mircea cel Batran nr 97.

Vă mulțumim pentru înțelegere și vă așteptăm cu drag la spectacole!

Artiști

Realizatori și Distribuții

Regia artistică CRISTIAN MIHĂILESCU
Scenografia ADRIAN DAMIAN
Costume DANIELA VLĂDESCU
Proiecții ALEXANDRU PETROȘANU
Asistent regie STELA SÎRBU
Regia tehnică CONSTANTIN ACSINTE
Șef producție ȘTEFANA FĂTU

Coregrafia FLORIN BRÎNDUȘĂ, TRAIAN VLAȘ
Asistent coregrafie CECILIA URSUL
Maestru cor ADRIAN STANACHE
Pregătirea muzicală NATALIA GRIBINIC, ANDRADA ȘTEFAN

Orchestra, Corul și Baletul Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”

Conducerea muzicală TIBERIU DRAGOȘ OPREA

Soliști
Faust DANIEL MAGDAL / RĂZVAN SĂRARU
Mephisto MARIUS BOLOȘ / OREST PÎSLARIU
Valentin CRISTIAN CARAGEA / DANIEL POP
Wagner MIRCEA GĂVAN / ADRIAN PÎRLEA
Marguerite LAURA EFTIMIE / VERONICA RĂCEALĂ
Marthe GABRIELA DOBRE / ANA MLADINOVICI
Siebel GEORGIANA MEDELEANU / IULIA STĂNEI

Soliști balet
CĂTĂLINA ILIESCU, ȘTEFANIA AVRĂMIA, ADRIAN MIHAIU, BOGDAN BÎRSĂNESCU

CRISTIAN MIHĂILESCU

ADRIAN DAMIAN

DANIELA VLĂDESCU

STELA SÎRBU

Dirijor

TIBERIU DRAGOŞ OPREA

FLORIN BRÎNDUȘĂ

TRAIAN VLAȘ

Maestru cor

ADRIAN STANACHE

NATALIA GRIBINIC

ANDRADA ȘTEFAN

Tenor

DANIEL MAGDAL

Tenor

RĂZVAN SĂRARU

Bas

MARIUS BOLOȘ

Bas

OREST PÎSLARIU

Bariton

CRISTIAN CARAGEA

Bariton

DANIEL POP

Bariton

MIRCEA GĂVAN

Bariton

ADRIAN PÎRLEA

Soprană

LAURA EFTIMIE

Soprană

VERONICA RĂCEALĂ

Mezzosoprană

GABRIELA DOBRE

Mezzosoprană

ANA MARIA MLADINOVICI

Soprană

GEORGIANA MEDELEANU

Soprană

IULIA STĂNEI

CĂTĂLINA ILIESCU

ȘTEFANIA AVRĂMIA

ADRIAN MIHAIU

BOGDAN BÎRSĂNESCU

CRISTIAN MIHĂILESCU

Este absolvent al Universității Naționale de Muzică din București, solist al Operei Naționale București pe scena căreia a interpretat peste 45 de roluri, în sute de spectacole.

Regizor de operă, a montat spectacole la Opera Națională București, Opera Națională Iași, Teatrul Național Târgu Mureș, Opera Brașov, Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” Constanța, Opera Română Craiova, Teatrul de Operă și Operetă „Nae Leonard” Galați. Regizor de notorietate internațională, a regizat în Japonia (Tokyo, Nagasaki), Franța (Toulon și Limoges), Italia (Pisa), Țările de Jos (Rotterdam), Bulgaria (Sofia, Ruse). A susținut masterclass-uri de regie de operă la Tokyo, Nagasaki, Saytama (Japonia), Beijing, Shanghai, Xiamen, Chengdu (China), Montreal, Toronto, Vancouver (Canada).
Ocupă funcția de director general al Operei din Brașov și al Operei din Constanța. Este cadru didactic la Universitatea Națională de Muzică din București.

A fost membru în juriile concursurilor internaționale de canto de la Montreal, Marmande (Franța), „Jullian Gayarre” (Spania).
A fost distins cu Premiul pentru regia spectacolului „Bărbierul din Sevilla” (Brașov), prezentat pe scena Festivalului „George Enescu”, „Regizorul anului”, decernat de Uniunea Compozitorilor pentru spectacolul „Otello”, Premiul Uniunii Criticilor Muzicali pentru „cel mai bun moment liric”, spectacolul „I Capuleti e I Montecchi”, Premiul pentru cel mai bun spectacol al anului – „La Traviata”(Opera Națională București), Premiul pentru management artistic, Premiul „Omul de cultură al anului”. A fost decorat cu titlul de cetățean de onoare al orașului Brașov, titlul de „Târgmureșan de onoare” acordat de Primăria orașului Târgu Mureș și Ordinul „Meritul Cultural”, în rang de Cavaler acordat de Președintele României.

ADRIAN DAMIAN

Este scenograf, creator de spații scenice și instalații multimedia recunoscut pentru creațiile sale inovatoare și spectaculoase. Se evidențiază prin abilitatea sa de a integra adesea elemente de tehnologie și new-media în scenografiile sale, transformându-le în spații interactive fascinante.

A studiat scenografia la UNATC București iar de la terminarea facultății în 2010 și până în prezent a semnat peste optzeci de scenografii în toate teatrele importante din România și unele din străinătate cum ar fi Opera Grand Avignon (Franța), JK Theatre Opole (Polonia), Espoo City Theatre Helsinki (Finlanda), Theatre Festival Revelation Astana (Kazakhstan), Staatstheater Braunschweig (Germania). Un loc aparte în cariera sa îl reprezintă colaborarea cu regizorul Mihai Măniuțiu alături de care a realizat peste treizeci de spectacole dintre care Viața e vis sau Iarna, nominalizate de juriul UNITER pentru cea mai bună scenografie a anului, Cafeneau Pirandello spectacol laureat cu premiul Cel mai bun spectacol la Festivalul de Teatru de la Oradea sau Rambuku laureat în 2018 cu premiul UNITER pentru cel mai bun spectacol al anului.

Unul dintre cele mai importante proiecte a fost colaborarea cu faimosul regizorul Robert Wilson ca scenograf asociat pentru spectacolul Rinocerii la Teatrul Național din Craiova în 2014 urmat de participarea în 2017 și 2018 la Watermill Summer Program, NY;

A fost laureat cu multiple premii dintre care Cea mai bună Scenografie —UNITER 2016 și 2021, Cea mai bună Scenografie — Asociația Criticilor de Teatru din Ungaria(2016), Cel mai bun Scenograf — Uniunea Artistilor Plastici(2015), premiul Omul Anului în Teatru de revista Cotidianul (2017) și altele.

Pe lângă profesia de scenograf în teatru și operă, Adrian Damian și-a dezvoltat cercetarea artistică în zona instalațiilor multimedia , folosind mijloace new media și tehnologii diverse. Fie că e vorba de căști neuronale (Laboratorul de Imaginar 2017, 2018), roboți industriali (Who Am I 2020) sau senzori de mișcare și camere de tracking (Network of Emotions, 2021) instalațiile ce-i poartă semnătura se remarcă prin profunzimea ideilor exprimate și a emoțiilor transmise. În 2023 a reprezentat România la Cvadrienala de scenografie de la Praga (PQ2023) cu instalația The Bridge, lucrare ce a fost ulterior expusă și la sediul Institutului Cultural Român cu ocazia Festivalului Național de Teatru.

Este Președintele Centrului Român OISTAT (Organizația Internațională a Scenografilor, Tehnicienilor și Arhitecților de teatru), centru pe care l-a reînființat împreună cu un grup de artiști în 2022. În această calitate s-a implicat în mai multe proiecte și programe relevante pentru breaslă precum conferințele Next on Stage, tabăra de scenografie International Program in Scenography, lansări de cărți, albume, a curatoriat expoziții tematice și multe altele.

DANIELA VLĂDESCU

Soprana Daniela Vlădescu este licenţiată a Conservatorului “C. Porumbescu” Bucureşti la clasa prof. Arta Florescu şi Eugenia Moldoveanu. Pe parcursul carierei sale a fost solistă a Teatrului Muzical Braşov, a Operei Naţionale Bucureşti, iar din 1993 până în prezent solistă a Teatrului Naţional de Operetă “Ion Dacian”, pe a caror scene şi nu numai, a dat viaţă multor roluri: Violetta “Traviata”, Pamina, Papagena, Regina nopţii “Flautul fermecat”, Adina “Elixirul dragostei”, Rosinna “Bărbierul din Sevilla”, Cio-Cio San “Madama Butterfly”, Adela “Liliacul”, Stasi “Silvia”, Maria “West Side Story”, Mi Tsu Ti “Marco Polo”, Martha “Lăsaţi-mă să cânt”, etc. A colaborat cu aproape toate posturile de radio şi televiziune şi cu majoritatea Teatrelor Lirice şi a Orchestrelor Simfonice din ţară. A întreprins turnee artistice în Italia, Israel, Japonia, Canada, Turcia, Bulgaria, China, Germania, Moldova, Olanda, Ucraina, Ungaria, Egipt, ș.a. Din 2006 este Manager al Teatrului Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski”. Dintre distincțiile cele mai importante menționăm: Premiul pentru Management acordat de Forumul Muzical Român în anul 2011, Premiul Internațional al Operetei Ediția a XXIX-a Trieste, Italia în 2017, Diplomă de Excelență și Premiu de Excelență la Gala „10 oameni de valoare pentru Constanța, acordată în anul 2019 în semn de apreciere față de implicarea cu profesionalism în activitatea desfășurată și pentru contribuția marcantă adusă la dezvoltarea orașului Constanța, Premiul de Excelență acordat de Uniunea Muzicienilor Interpreți din România – UNIMIR, pentru realizări manageriale deosebite la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. În anul 2021, alături de Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”, primește Ordinul „Meritul Cultural”, în grad de „Comandor”, categoria Artea spectacolului, conferit de către Președintele României, Klauss-Werner Johannis. De asemenea, a mai realizat la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” și scenografia costumelor pentru spectacolul „Povestirile lui Hoffmann” de J.Offenbach, scenografia de decoruri și costume pentru spectacolul „Tara Surasului” de Fr. Lehar.

STELA SÎRBU

Absolventă a Academiei de muzică “G.Musicescu” din Chişinău la clasa profesorului P. Botezatu şi a cursurilor de specializare cu Mira Zakai (Israel). După absolvire s-a angajat la Opera din Constanţa unde a susţinut numeroase spectacole în care deţine roluri principale: ”Madama Butterfly”, ”Bal Mascat”, ”Paiaţe”, ”Cavalleria Rusticana”, ”Aida”, ”Trubadurul”, ş.a. A colaborat cu toate teatrele lirice din ţară: Bucureşti, Iaşi, Cluj, Timişoara, Craiova, Galaţi, şi a cântat pe scene importante din: Germania, Olanda, Belgia, Italia şi Republica Moldova.

Dirijor

TIBERIU DRAGOŞ OPREA

Visul unui copil cu vioara în mână s-a materializat în premii naționale până în clasa a 12-a cand a schimbat arcușul cu bagheta, iar de la debutul la pupitru din 1997, 10 ani mai târziu, Tiberiu Dragoș Oprea devine co-fondator al Filarmonicii Pitești, munca si daruirea fiindu-i recunoscute prin “Premiul de Excelenţă” pentru “performanţa de a fi primul dirijor al unei filarmonici pe care multă vreme piteştenii doar au visat-o”.

Născut într-o familie de muzicieni, dirijorul Tiberiu Dragoş Oprea este licenţiat al Universităţii Naţionale de Muzică – Bucureşti, secția dirijat de orchestră la clasa maestrului Ludovic Bacs, absolvind totodată şi cursurile de Master. Între anii 2009 – 2018, a fost dirijor colaborator al Teatrului Naţional de Operetă şi Musical Ion Dacian – Bucureşti, unde a susţinut premiere, spectacole, concerte de Gală. În prezent activează ca dirijor al Teatrului Național de Operă și Balet Oleg Danovski – Constanța.

Tiberiu Dragoş Oprea este invitat permanent al Filarmonicilor Ion Dumitrescu – Râmnicu-Vâlcea, Paul Constantinescu – Ploieşti, Banatul – Timișoara, Mihail Jora – Bacău, Orchestrei de Cameră Radio, Filarmonicii Botoșani, Orchestrei Simfonice Bucureşti, colaborand şi cu orchestrele filarmonicilor Transilvania – Cluj, Oltenia – Craiova, Brașov, Oradea, Arad, ș.a.m.d.

Sub semnul centenarului României, în decembrie 2018 Tiberiu Dragoş Oprea a susținut un concert alături de Orchestra de Cameră Radio dedicat în întregime compozitorului român Sabin Dragoi, eveniment cu ocazia căruia dirijorul a primit distincția „Ordinul Centenar”. În martie anul 2019, Tiberiu Dragoş Oprea a dirijat concertul de închidere a celei de-a XX-a ediţii a Guitar Art Festival din Belgrad, iar în aprilie a fost invitat pentru o serie de concerte în Matera, capitala culturală europeană în 2019. În iulie 2019 la Râmnicu Vâlcea, a dirijat Carmina Burana într-un concert dedicat Zilelor Imnului Național, iar în septembrie a deschis stagiunea Filarmonicii din Ploiești cu un program integral Paul Constantinescu, un concert eveniment în cadrul Festivalului „George Enescu”. În ianuarie-februarie 2020, Tiberiu Dragoș Oprea a repurtat succese extraordinare în Germania și Austria, cu ocazia unui turneu alături de New Vision Symphony Orchestra. Concertele au avut emblema „The very best of John Williams and Hans Zimmer”. Festivalul „Opera Nights” – 2021 de la Hunedoara l-a avut deasemenea invitat, alaturi de Teatrul de Opera Oleg Danovski din Constanta, pentru a conduce spectacolul Trubadurul.

Anii i-au șlefuit măiestria și aprecierea a venit prin colaborări dintre care mentionam colaborarile cu artişti vocali de marcă: Felicia Filip, Pompeiu Hărăşteanu, Daniela Vlădescu, Bianca Ionescu, Florin Georgescu, Valentina Naforniţă, Diana Ţugui, Florin Estefan, Ionuţ Pascu, Madeleine Pascu, Răzvan Săraru, Maria Miron, Irina Iordăchescu, Mediana Vlad, Cezar Ouatu, Alfredo Pascu, Doina Scripcaru. Deasemenea, interpretează alături de artişti instrumentişti renumiţi, precum: Valentin Gheorghiu, Liviu Prunaru, Andrei Ioniţă, Cristina Anghelescu, Luiza Borac, Horia Mihail, Răzvan Suma, Alexandru Tomescu, Andre Parfenov, Gabriel Croitoru, Razvan Stoica, Horia Maxim, Mirabela Dina, Alexandru Anastasiu, Ion Bogdan Ștefănescu, Sorin Petrescu, Matei Ioachimescu, Stan Zamfirescu, ș.a.

Tiberiu Dragoş Oprea a absolvit Liceul de muzică Dinu Lipatti – Bucureşti, secția vioară. De la o vârstă fragedă, a obținut premii de tehnică şi interpretare la concursuri interşcolare, premiul I la Concursul Naţional de Interpretare (Bucureşti 1988), premiul III la Concursul Lira de Aur (Suceava 1989) şi a concertat ca solist violonist cu Filarmonica Oltenia – Craiova (1987). 1990 este anul în care începe seria turneelor în străinătate alături de Orchestra Filarmonică a Tineretului Bucureştean, devenind concertmaestru şi solist al acestui ansamblu. Între anii 1990-1994, Tiberiu Oprea îşi adaugă în palmaresul prezenţelor scenice, concerte în transmisiune directă la Radiodifuziunea Română şi recitaluri în cadrul fundaţiei Mihail Jora, pe scenele Ateneului Român, UNMB, ș.a.

Violonist cu un frumos palmares, bagheta este însă cea care l-a consacrat. Tiberiu Dragoş Oprea debutează la pupitrul Orchestrei Tineretului Bucureştean, la Sala Parlamentului, si este invitat apoi să conducă orchestra Jeunesses Musicales la Festivalul de la Belfort, Franţa 1997. Asimilând cunoştinţe şi în domeniul dirijatului vocal-simfonic cu maestrul Valentin Gruescu, încă din studenție tânărul dirijor şi-a îmbogăţit experienţa artistică conducând si ansambluri corale precum Voces Primaverae, Camerata Danubii, corul Madrigal.

Din anul 2002, a activat ca Asistent Universitar al Catedrei de Muzică a Universităţii Piteşti şi iniţiator al orchestrei universităţii. Pentru contribuţia sa ca dirijor şi organizator, primăria Piteşti i-a decernat titlul de „Protector al Artelor”, iar în 2008, Tiberiu Dragoş Oprea a primit “Premiul de Excelenţă” pentru “performanţa de a fi primul dirijor al unei filarmonici pe care multă vreme piteştenii doar au visat-o”.

„Tiberiu Oprea este deja un stil în arta conducerii muzicale, un autentic artist al baghetei, o autoritate în tehnica dirijorală. Fineţea şi coloratura sunt cel puţin două din însuşirile măiestriei d-sale.” – Serghie Bucur, Euphonia nr. 4, iunie 2011.

“…… forţă, hipersensibilitate, spirit creator, modest, de un bun simţ copleşitor, atribute pe care le emană la tot pasul, iar asta, alături de atingerea aripii de geniu demiurgic muzical-simfonic, cucereşte.” – Aurora Ababei, februarie 2020.

FLORIN BRÎNDUȘĂ

Absolvent al Liceului de Coregrafie din Cluj-Napoca, Florin Brîndușă este pe rând solist al Operei Române din Cluj-Napoca, prim-balerin al Ansamblului de Balet Clasic și Contemporan „Fantasio” din Constanța (1979-1982), al Operei Române din Timișoara și al Operei Naționale București.

După 1994 este maestru de balet la companiile National Ballet of Korea și Universal Ballet din Seul și profesor la National Korean University of Art. Din 2006 este profesor la Brandusa-Moore Ballet Academy din Pocatelo, Id., S.U.A. În stagiunea 2010-2011 este maestru de balet la Teatrul de Balet Sibiu și monteazã baletele „Les Sylphides” („Chopiniana”) și „Paquita”.

În 2004 i se conferă Ordinul Meritul Cultural în grad de Ofițer.

TRAIAN VLAȘ

Traian Vlaș este licențiat al Universității Naţionale de Artă Teatrală şi Cinematografică „I.L.Caragiale” din București, specializarea coregrafie și absolvent al Liceului de Artă din Cluj-Napoca, coregrafie.

Pe parcursul carierei a colaborat cu: Oleg Danovski – coregraf, regizor, maestru de balet Opera Națională București, Teatrul “Oleg Danovski” – Constanța, Germinal Casado – coregraf, regizor, maestru de balet, la Balet du XX-cle de Bejart, Balet de Karlsruhe-Germania, Wilfride Piollet – solistă Opera din Paris – Franța, Jean Giserix – solist Opera din Paris – Franța, Daniel Meja – solist Boston Ballet – U.S.A., Bella Ratchinskaia – maestră de balet Scala Milano-Italia, Opera din Viena-Austria, Iushi Iansen – maestru de balet Opera Națională Helsinki – Finlanda, Vladimir Vitali – maestru de balet, Balshoi Ballet Moscova – Rusia, Ion Tugearu – maestru de balet, coregraf, Călin Hanțiu – coregraf Teatrul “Oleg Danovski” – Constanța, Gigi Caciuleanu – coregraf, Mihail Motovilov –maestru de balet Teatrul de Operă și Balet Constanța, Sergiu Anghel – coregraf, Pierre Tavernier – solist, coregraf Karlsruhe-Germania, Adina Cezar – coregraf, Atilla Silvester – coregraf Atena-Grecia, Mihail Babuska – coregraf, maestru de balet Opera Națională București, Gheorghe Ștefan – coregraf, maestru de balet Opera Națională Română Timișoara, Florin Fieroiu – coregraf, Răzvan Mazilu – coregraf, Vasily Medvedev – coregraf, maestru de balet Sankt Petersburg, Stanislav Feco –  coregraf, maestru de balet Sankt Petersburg, Johanna Bodor – coregraf Budapesta – Ungaria, James Amar – coregraf Marea Britanie, Pavel Rotaru – coregraf. 

A participat la turnee și spectacole în Germania, Austria, Elveția, Franța, Italia, Olanda, Belgia, Luxemburg, Grecia, Ungaria, Bulgaria, Polonia, Japonia, Egipt, China, Taiwan, Corea etc. Pe parcursul timpului a avut colaborări cu Opera Națională București, Opera Națională Română Iași, Opera Națională Română Timișoara, Opera Națională Română Cluj-Napoca, Teatrul de Balet Sibiu, Teatrul Muzical Galați, Opera Brașov, Teatrul Odeon, Teatrul Mic.

Activitate profesională

  • profesor colaborator Liceul de coregrafie „Floria Capsali” – București
  • coordonator compartiment balet Teatrul Naţional de Operetă și Musical „I. Dacian Bucureşti
  • prim-solist Teatrul Naţional de Operetă și Musical „I. Dacian” – Bucureşti
  • coordonator artistic Teatrul de balet „Oleg Danovski” – Constanţa
  • prim-solist Teatrul de balet „Oleg Danovski”- Constanţa
  • prim-solist Opera de stat din Linz – Austria

Distincţii

Ordinul Meritul Cultural în grad de Cavaler, categoria D “Arta spectacolului” 

Maestru cor

ADRIAN STANACHE

A absolvit Academia de Muzică din Bucureşti, secţia Teoria Muzicii dirijat coral, pedagogie. Este maestru de cor la Teatrul Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski” din Constanţa. A avut diverse colaborări cu Radio Craiova, Filarmonicile: Arad, Constanţa, Iaşi şi a efectuat numeroase turnee: Spania, Italia, Olanda, Austria, Germania. Repertoriu: Operă – “Bărbierul din Sevilla”, “Romeo şi Julieta”, “Don Pasquale”, “Aida”, “Otello”, “Traviata”, “Rigoletto”, “Boema”, “Tosca”, “Madama Butterfly”, “Cavalleria Rusticana”, “Carmen”, “Paiațe“; Operete – “My fair lady”, “Mam’zelle Nitouche”, “Liliacul” ş.a. A avut colaborări ca dirijor de orchestră la Craiova, Galați, Coreea de Sud. A dirijat orchestra Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” în spectacolele „Lilacul”, „Văduva veselă”, „O noapte la Veneția”, „My Fair Lady”, „Răpirea din Serai”, „Povestirile lui Hoffmann”.

NATALIA GRIBINIC

Natalia Gribinic este absolventă a Colegiului Pedagogic din orașul Bălți și a Academiei de Muzică, Teatru și Arte Plastice din Chișinău, Republica Moldova (atunci denumită Academia de Muzică Gavriil Musicescu), promoția 2001, specializarea Interpretare instrumentală (Pian), unde a studiat cu importanți maeștri ai artei pianistice (S. S. Covalenco, A. Vardanian, I. Neoneta). În prezent urmează cursurile de doctorat la Universitatea Națională de Arte George Enescu din Iași, sub îndrumarea prof. univ. dr. habil. Cezara Petrescu.

Din 2001 până în 2013 și din 2015 până în prezent, este maestru corepetitor la Teatru de Operă și Balet Oleg Danovski din Constanța, ceea ce presupune un vast și variat repertoriu de lucrări de operă și muzică camerală. Între anii 2013-2015 colaborează cu Teatrului Național de Operă și Balet din orașul Mersin, Turcia, unde contribuie la pregătirea a numeroase spectacole de operă și susține diverse recitaluri.
După o perioadă în care a fost cadru didactic asociat, din anul 2024 este asistent universitar drd. la Facultatea de Arte a Universității Ovidius din Constanța.

Pianista Natalia Gribinic își desfășoară activitatea atât în țară cât și în străinătate, aceasta afirmându-se atât în calitate de solist cât și de pianist acompaniator. Repertoriul său conține lucrări ale compozitorilor W. A. Mozart, G. Rossini, G. Donizetti, G. Verdi, G. Puccini, Ch. Gounod, G. Bizet, J. Strauss, P. I. Ceaikovski, L. Bernstein, F. Loewe, E. Humperdinck, F. Lehar ș.a. A colaborat cu artiști de renume național și internațional în diverse concerte și recitaluri, de exemplu sub bagheta dirijorilor Florin Totan (J.S. Bach, Brandenburg Concerto Nr. 5 în Do major) sau Răzvan Cernat (C. Saint-Saëns, Le Carnaval des animaux). Din 2009 a fost invitată constant să susțină recitaluri în cadrul serilor lirice și camerale a Uniunii de Creație Interpretative a Muzicienilor din România. Din anul 2018 până în prezent este invitată constant peste hotare la desfășurarea audițiilor internaționale de Operă și Masterclass-uri. În anii 2021, 2022 și 2024 a fost pianist oficial al Concursului Internațional de Operă Ionel Perlea din Slobozia. În iunie 2021 este pianist oficial la Opera Internațional Masterclass, susținut de soprana Nelly Miricioiu. Din 2022 a susținut mai multe proiecte în Elveția.

Pentru bogata activitate pianistică este premiată, în anul 2012, de Asociația I. C. Brătianu, la secțiunea Cultură.

Este membru fondator al Asociației Musica Magna, unde pune în practică tot ceea ce a acumulat în cei peste 20 ani de activitate.

ANDRADA ȘTEFAN

 Andrada Ştefan este maestru corepetitor la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța, având în repertoriu peste 30 de opere integral lucrate și interpretate constant: W.A. Mozart (Le Nozze di Figaro, Don Giovanni, Die Entfuhrung Aus Dem Serail, Requiem, Die Zauberflöte), G. Rossini (Il Barbiere di Siviglia), G. Donizetti (L’ Elisir d’ Amore, Don Pasquale, Lucia di Lammermoor), G. Verdi (La Traviata, Rigoletto, Il Trovatore, La Forza del Destino, Requiem, Aida, Nabucco), G. Puccini (Madama Butterfly, Turandot, Messa di Gloria, Tosca), G. Bizet (Carmen, Les Pescheurs de Perles), P. Mascagni (Cavalleria Rusticana), R. Leoncavallo (I Pagliacci), C. Orff (Carmina Burana), J. Strauss (Die Fledermaus, Eine Nacht in Venedig), Fr. Lehar (Die Lustige Witwe, Das Land des Lachelns), Fr. Loewe (My Fair Lady). 

În calitate de pianistă și de maestru corepetitor a susținut peste 100 de recitaluri instrumentale și vocal-instrumentale, seri lirice sau concerte care au acoperit un repertoriu vast, de la lucrări baroce la cele contemporane, pentru pian solo sau în formații de muzică de cameră și acompaniament. 

Andrada Ștefan este o prezență constantă pe scenele muzicale și culturale din România: a fost invitată în festivaluri, spectacole și proiecte organizate de Filarmonica de Stat Sibiu (Festivalul Minunata Muzică Nouă – ediția a II-a, 2021), UCIMR (Scara lăuntrică – Octavian Nemescu) sau la Festivalul Internațional de Teatru Sibiu – ediția 2021 (Ritualul Primăverii – lucrarea stravinskiană în versiunea pentru 2 piane interpretată alături de coregraful și dansatorul Israel Galvan, 2 reprezentații), Festivalul International George Enescu- editia 2023 ( colaborare cu Filarmonica George Enescu- instrumentist- clavecin, celesta ) .Printre altele, a participat la Festivalul Internațional de lieduri Ionel Perlea din Slobozia (2020), a susținut recitaluri și concerte în stagiunea de cameră a TNOB Oleg Danovski, la Muzeul de Artă, Colegiul Național de Arte Regina Maria,  – Constanța (2014 – prezent), Muzeul de Artă Vizuală – Galați (2016), Academia Națională de Muzică Gheorghe Dima, Liceul Sigismund Toduță – Cluj Napoca, Filarmonica de Stat Târgu Mureș, București, Sibiu, Tulcea, Hârșova, Hunedoara. 

Andrada Ștefan a acompaniat muzicieni renumiți ca Marina Krilovici (2019 – Concert în cadrul lansării de carte, Colegiul Național de Arte Regina Maria, Constanța), Răzvan Săraru, Lucia Mihalache, Georgiana Costea, Matthew Wu, Koh Yew Kia, Daniel Hai Sung Park, Gabriel Marin, Doru Iftene, Marius Eftimie, Laura Eftimie, Fernando Fracassi și a evoluat sub bagheta dirijorilor Răsvan Cernat, Radu Ceorei, Gheorghe Stanciu, Tiberiu Oprea sau Cristian Sandu.

Profesor de pian la Colegiul Național de Arte „Regina Maria” din același oraș, Andrada Ștefan a obținut numeroase premii cu elevii săi la concursuri de specialitate cum ar fi: Olimpiada Națională de Muzică, Concursul Internațional „Carl Filtsch” din Sibiu, Concursul de Interpretare „George Georgescu” din Tulcea, Concursul Pro Piano București. De asemenea, a pregătit și organizat spectacole, audiții și recitaluri în cadrul Colegiului Național de Arte ”Regina Maria”.

Pianista Andrada Ștefan este absolventă a Academiei de Muzică „Gheorghe Dima” din Cluj Napoca, obținând diploma de licență în Arte, specializarea Interpretare Muzicală – Pian și diploma de master în Stilistica Interpretării Muzicale – Specializarea Pian, sub îndrumarea pianistei prof.univ.dr. Adriana Bera. 

Andrada Ștefan a obținut în 2020 gradul 1 didactic la Universitatea Națională de Muzică din București, lucrarea fiind pregătită și susținută sub îndrumarea pianistei conf.univ.dr. Cristina Popescu Stănești.

Tenor

DANIEL MAGDAL

S-a născut la Iași, unde a absolvit cursurile Liceului de Artă ,,Octav Băncilă” și ale Academiei de Artă ,,George Enescu” – secția canto la clasa Maestrului Octavian Naghiu-Alba. După absolvirea cursurilor Academiei a fost angajat ca solist al Operei Naționale Iași ca tenor liric-lejer, debutând în roluri precum: Almaviva (Il Barbiere di Sevilla), Ernesto (Don Pasquale), Nemorino (L’Elisir d’Amore) etc. La începtul anilor ’90 a emigrat în Germania, unde a evoluat pe scenele multor teatre, abordând repertoriul pentru tenor lirico-spinto și mai târziu cel pentru tenor spinto-dramatic. Evoluția sa în repertoriul pentru tenor spinto-dramatic l-a purtat pe scene ale Operelor din întreaga Europa, dar și din America și Asia. Printre operele importante unde a evoluat se numără: Deutsche Oper Berlin, Semperoper Dresda, Staatsoper Saarbrücken, Staatsoper Hannover, Theater Klagenfurt, Theater Innsbruck, Oper Essen, Staatsoper Prag, Oper Maribor, Opera de Stat Sofia și multe altele. În anul 2004 a debutat la Opera Națională București în rolul Radames din opera „Aida”. Acesta a fost începutul unei colaborări fructuoase de-a lungul anilor, colaborare finalizată cu angajarea ca solist al Operei Naționale București începand cu stagiunea 2018-2019. Vastul său repetoriu cuprinde roluri din creația compozitorilor: Verdi – „Aida”(Radames), „Un Ballo in Maschera” (Riccardo), „La Forza del Destino” (Alvaro), „Il Trovatore”(Manrico), „Don Carlo” (Don Carlo); Puccini- „La Boheme” (Rodolfo), „La Fanciulla del West”(Dick Johnson), „Turandot”(Calaf); Berlioz – „Les Troyens”(Aeneas); Bizet- „Carmen” (Don José); Saint-Saens – „Samson et Dalila” (Samson); Leoncavallo- „I Pagliacci” (Canio); Belini- „Norma” (Poleone) și altele.

Tenor

RĂZVAN SĂRARU

Tenorul Răzvan Săraru este licenţiat al Universităţii Naţionale de Muzică – Bucureşti, la clasa prof. Ionel Voineag. A participat la cursuri de măiestrie organizate de Virginia Zeani, Grace Bumbry, Raina Kabaivanska, Tom Krause, George Emil Crăsnaru. Semifinalist la Concursul “Regina Elisabeta” – Buxelles, Marele Premiu la Concursurile “Ionel Perlea” şi “Paul Constantinescu”, Premiul de excelenţă al Uniunii Criticilor şi Muzicologilor din România, pentru rolul Alfredo Germont din Proiectul “Traviata 150”. A susţinut numeroase spectacole şi concerte pe importante scene din România şi din străinătate: Germania, Japonia, Elveţia, Polonia, Austria, etc.

Bas

MARIUS BOLOȘ

Marius Boloș este solist al Operei Naţionale Bucureşti din anul 2006. El este absolvent al Universităţii din Oradea cu două specializări, Muzică şi Teologie. A urmat de asemenea cursuri de măiestrie artistică susţinute cu basul Ionel Pantea, soprana Nelly Miricioiu, mezzosoprana Viorica Cortez, soprana Mariana Nicolesco, soprana Leontina Văduva. În anul 2006 a fost bursier al Studioului de Operă din cadrul Operei Naţionale din Budapesta şi a luat lecţii particulare de canto cu maestrul Pompeiu Hărăşteanu.

Marius Boloş a debutat pe scena Operei Naţionale Române din Cluj-Napoca în rolul Comandorului din opera „Don Giovanni” de Wolfgang Amadeus Mozart în anul 2004. În iulie 2005 a fost finalist la Concursul Internaţional de Canto  „Hariclea Darclée” de la Brăila, iar în 2007 a obţinut Premiul Special al Juriului la această competiţie. Printre premiile sale se numără şi Premiul al II-lea la Festivalul de Interpretare a Liedului Românesc de la Braşov. La Opera Naţională Bucureşti a debutat cu rolul Monterone din opera „Rigoletto” de Giuseppe Verdi, iar de-a lungul timpului a colaborat cu Opera Naţională Română din Cluj-Napoca şi Filarmonica  „George Enescu” din Bucureşti.

Repertoriul de operă:

  • Comandorul din Don Giovanni de Wolfgang Amadeus Mozart
  • Don Bartolo din Le nozze di Figaro (Nunta lui Figaro) de Wolfgang Amadeus Mozart
  • Colas din Bastien und Bastienne de Wolfgang Amadeus Mozart
  • Sarastro din Die Zauberflöte (Flautul fermecat) de Wolfgang Amadeus Mozart
  • Don Basilio din Il barbiere di Siviglia (Bărbierul din Sevilla) de Gioachino Rossini
  • Oroveso din Norma de Vicenzo Bellini
  • Capelio din I Capuleti e I Montecchi de Vincenzo Bellini
  • Abimélech şi Un bătrân evreu din Samson et Dalila de Camille Saint – Säens
  • Regele din Aida de Giuseppe Verdi
  • Monterone şi Sparafucile din Rigoletto de Giuseppe Verdi
  • Marele preot din Nabucco de Giuseppe Verdi
  • Ferrando din Il trovatore (Trubadurul) de Giuseppe Verdi
  • Colline din La Bohème de Giacomo Puccini
  • Gremin din Evgheni Oneghin de Piotr Ilici Ceaikovski
  • Regele Heinrich din Lohengrin de Richard Wagner
  • Titurel din Parsifal de Richard Wagner
  • Phorbas şi Marele preot din Oedipe de G. Enescu;
  • Ataliba din Alzira de Giuseppe Verdi
  • Banco din Macbeth de Giuseppe Verdi
  • Tom din Un ballo in maschera (Bal mascat) de Giuseppe Verdi
  • Lodovico şi Montano din Otello de Giuseppe Verdi
  • Angelotti din Tosca de Giacomo Puccini
  • Timur din Turandot de Giacomo Puccini
  • Bonzo din Madama Butterfly de Giacomo Puccini
Bas

OREST PÎSLARIU

Licenţiat al Universităţii Naţionale de Muzică Bucureşti – secţia canto şi masterand al aceleiaşi universităţi, a participat la cursuri de măiestrie vocală cu profesori renumiţi precum: soprana Mariana Nicolesco, Virginia Zeani (SUA), Theodore Coresi (Austria) şi Toma Popescu. A primit Premiul special al juriului la Festivalul şi Concursul de Lied Românesc de la Braşov şi a fost laureat al Festivalului Internațional de Canto ”Hariclea Darclée”. A susţinut numeroase recitaluri şi concerte vocal-simfonice, atât în ţară, căt şi în străinătate. Activitatea sa artistică este una bogată, cuprinzând roluri principale în opere şi operete celebre, precum: “Nabucco”, “Don Giovanni”, “Aida”, “Elixirul Dragostei”, Bărbierul din Sevilla”, “Tosca”, “Rigoletto”, “Bal Mascat”, “Traviata”, “Madama Butterfly”, “Vânzătorul de păsări”, “My fair lady”, “Liliacul’, “Silvia”, “Contesa Maritza”, ş.a. În prezent este solist la Teatrul Naţional de Operetă şi Musical “Ion “Dacian” din Bucureşti.

Bariton

CRISTIAN CARAGEA

Baritonul Caragea Cristian își începe activitatea la Teatrul Național de Operă și Balet “Oleg Danovski” din Constanța in anul 2007.
Anul 2010 îl găsește la Madrid unde își dezvoltă abilitățile și tehnica vocală, vreme de 6 ani,  cu maestrul Vincenzo Spatola .  În acest răstimp colaborează cu orchestra „Orquesta Castilla la Mancha „ alături de care susține o serie de concerte de Operă, Zarzuela și Vocal-simfonice dintre care amintim : Requiem de Mozart,  Requiem de Faure ș.a
 
În  anul 2016 revine la Constanța unde debutează cu roluri precum Morales din opera Carmen, Silvano din Bal Mascat sau Yamadori din Butterfly.
Astăzi  repertoriul său numără roluri importante:
  • Renato din Bal Mascat de Verdi
  • Amonasro din Aida de Verdi
  • Alfio din Cavalleria Rusticana de Mascagni
  • Marcello din Boema de Puccini
  • Zurga din Pescuitorii de perle de Bizet
  • Escamillo din Carmen de Bizet
  • Belcore din Elixirul Dragostei de Donizetti
  • Valentin din Faust de Gounod
Bariton

DANIEL POP

Licenţiat al Universităţii Naţionale de Muzică – Bucureşti, baritonul Daniel Pop a urmat cursuri de perfecţionare sub îndrumarea maeştrilor Ionel Pantea şi Cristian Badea. Este laureat al Concursurilor Naţionale de Interpretare Vocală: “Miniatura romantică” – Galaţi (2008), “Victor Giuleanu” – Bucureşti (2010), “Salicedoro” – Italia (2010), “Magda Olivero” – Milano (2010), “Marcello Giordani” – Catania, ș.a. A debutat pe scena Operei Naţionale din Bucureşti în 2012 obţinând în 2013 “Le Grand Prix a l’Opera” organizat de prestigioasa instituţie bucureşteană. Daniel Pop este o prezenţă activă în viaţa muzicală a scenei româneşti atât în spectacole de operă, cât şi în recitaluri lirice şi concerte vocal-simfonice, repertoriul său cuprinzând roluri principale în: ”Traviata”, ”Nunta lui Figaro”, ”Boema”, ”Elixirul Dragostei”, ”Don Giovanni”, ”Bărbierul din Sevilla”, ”Rigoletto”, ”Faust”, ş.a.

Bariton

MIRCEA GĂVAN

Bariton

ADRIAN PÎRLEA

Soprană

LAURA EFTIMIE

Soprana Laura Eftimie a absolvit Facultatea de Arte Secţia Canto a Universităţii “Ovidius” la clasa prof. Ioan Ardelean şi studiile de Masterat ale Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti la clasa prof. Georgeta Stoleriu. Este laureată la numeroase concursuri naţionale şi internaţionale de Canto şi are o bogată activitate artistică, susţinând numeroase recitaluri şi concerte atât în ţară, cât şi în străinătate. În prezent este profesor de canto la Colegiul Naţional “Regina Maria” din Constanţa şi solistă la Teatrul Național de Operă și Balet “Oleg Danovski”. Din repertoriul său amintim: Regina Nopţii – “Flautul Fermecat”, Violetta – “Traviata”, Zerlina – “Don Giovanni”, Gilda – “Rigoletto”, Anina – “O noapte la Veneţia”, Rosalinde – “Liliacul”, ş.a.

Soprană

VERONICA RĂCEALĂ

A absolvit cursurile Liceului de Artă „Hariclea Darclee” – Brăila, specialitatea pedagogie muzicală şi ale Şcolii Populare de Arte şi Meserii „Vespasian Lungu” – Brăila, specialitatea canto clasic, profesor Mariana Iordache. În timpul anilor de liceu, a activat în corul Liceului de Artă şi în corul Liceului Pedagogic „D.P. Perpessicius” – Brăila, ca solist vocal, avându-i ca dirijori pe domnii profesori Ştefan Lupu şi Marcica Lupu, coruri cu care a participat la diverse concursuri în localităţi din ţară şi din Rusia, Polonia, Grecia şi Slovacia. A absolvit Facultatea de Arte, Catedra de Interpreatare Muzicală – Canto Clasic, a Universităţii „Ovidius” – Constanţa, la clasa Profesor Universitar Dr. Nicoleta Florenţa Marinescu. În acelaşi timp a studiat la Şcoala Populară de Artă – Constanţa, cu doamna profesor Gabriela Popescu – Ţigănaşu. După absolvirea facultăţii, devine artist liric la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski” – Constanţa, în corul dirijat de Maestrul Adrian Stanache. În cadrul Corulului Teatrului Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” participă la spectacole susţinute de instituție în turnee din ţară şi străinătate. Repertoriul său cuprinde și roluri solistice în spectacole precum: „Căsuţa Poveştilor”, „O Sole Mio”, „Magic Swing”, „Micuţa Dorothy” de Marius Ţeicu, cu rolul Ţic-Ţic, „Hansel și Gretel” de Engelbert Humperdinck, cu rolul Zorilă, Opera „Rigoletto” de Giuseppe Verdi, cu rolul Paj şi în Opera „Turandot” de Giacomo Puccini, cu rolul Liu. În prezent este înscrisă la cursurile de Master din cadrul Facultății de Arte, Universitatea Ovidius Constanța, la clasa de canto a doamnei profesor Nicoleta Ardelean.

Mezzosoprană

GABRIELA DOBRE

Absolventă a Universităţii “Ovidius”, Facultatea de Arte, secţia canto clasic, arta spectacolului, a urmat cursurile prof. Aida Abagief, Pompeiu Harasteanu, Florenţa Marinescu, Lucia Cioară şi Mariana Popescu şi master cu Gheorghe Crâşnaru şi Maria Slatinaru Nistor. De asemenea, este absolventă a cursurilor de producător delegat pentru teatru în cadrul programului SCENART, în colaborare cu ACADEMIA TEATRO ALLA SCALA. Din anul 1990 este angajata Operei Constanţa, pe scena căreia a evoluat în peste 30 de titluri de operă şi operetă. Alături de T.N.O.B. “Oleg Danovski” a susţinut spectacole pe scene din: Spania, Olanda, Belgia, Franţa, Italia, Germania, Austria. A interpretat numeroase roluri solistice în precum: “Traviata”, “Rigoletto”, “Nunta lui Figaro”, “ Cavalleria Rusticana”, “Liliacul”, “Văduva veselă”, Lyssistrata”, “O noapte furtunoasă”, ş.a.

Mezzosoprană

ANA MARIA MLADINOVICI

Soprană

GEORGIANA MEDELEANU

Soprana Georgiana Medeleanu a absolvit studiile de licență și în prezent studiază masterul în cadrul Universității Ovidius din Constanța, la clasa de cantă a sopranei Nicoleta Ardelean. Recent, s-a remarcat la concursul ”Stela Maris” 2022 unde a obținut Premiul I. Își desfășoară activitatea de la vârsta de 19 ani la Teatrul Național de Operă și Balet ”Oleg Danovski” ca artist liric. A interpretat, de asemenea, diverse roluri, printre care se numără: Papaghena (”Flautul Fermecat” W.A. Mozart), Kaga (”Soldățelul de plumb” D. Capoianu), Pajul (”Rigoletto” G. Verdi), Gretel (”Hansel și Gretel” E. Humperdinck), Prințesa Mi (”Țara Surâsului” F. Lehar)

Soprană

IULIA STĂNEI

Absolventă a Colegiului Național de Arte „Regina Maria”, specializarea Canto clasic la clasa prof. Laura Eftimie, urmează Facultatea de Arte din cadrul Universității „Ovidius” din Constanța, programele licență și master, specializările Interpretare muzicală-Canto și Arta Spectacolului Liric la clasele stimaților prof.univ.dr.habil Nicoleta Ardelean și prof.univ.dr.habil. Ioan Ardelean. În prezent este studentă doctorandă la Universitatea de Arte „George Enescu” din Iași, sub îndrumarea conf.univ.dr. Ion Cirprian Andrei. După ce își începe activitatea didactică în cadrul Centrului Cultural Constanța „Teodor Burada” ca profesor de pian și canto, se alătură echipei de formatori ai Centrului de Pregătire Artistică Darclée, între timp câștigând concursul pentru titlul de asist.univ.drd la UOC. Cariera sa didactică se împletește armonios cu activitatea artistică datorită colaborării permanente cu Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” din Constanța atât pentru spectacole în țară cât și în străinătate (Germania). Se bucură de aprecieri pentru participarea la diverse activități artistice-intelectuale precum recitaluri, concerte, spectacole, sesiuni de comunicări științifice, concursuri la nivel național și internațional, obținând numeroase premii și diplome de excelență.

CĂTĂLINA ILIESCU

În anul 2016 a absolvit Liceul de coregrafie „Floria Capsali” din București, apoi, timp de 2 ani și jumătate s-a alaturat Operei Naționale București. Din 2019 dansează la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski” unde a interpretat diverse roluri, printre care Julieta din baletul „Romeo și Julieta”, Trandafirul din baletul „Frumoasa și Bestia”, Mercedes din baletul „Don Quijote”, Zulma din baletul „Giselle”, Pas de trois din „Lacul Lebedelor” și Primăvara din „Cenușăreasa” .

ȘTEFANIA AVRĂMIA

Ștefania Avrămia a început baletul la vârsta de 7 ani sub îndrumarea maestrei Rodica Murgu. În anul 2014/2015 a început să danseze în ansamblul Operei Naționale din Timișoara. În 2018 a absolvit Colegiul Național de Artă „Ion Vidu” din Timișoara la clasa doamnei Ana Valkay și a colaborat în continuare cu Opera Națională Timișoara. Din ianuarie 2022 este balerină la Teatrul Național de Operă și Balet „Oleg Danovski”. Până în prezent a dansat în ansamblul de balet, dar a avut și roluri solistice, debutând la 19 ani în baletul „Baiadera” (baiadere mici și una dintre cele 3 umbre) la Opera din Timișoara.

ADRIAN MIHAIU

Este absolvent al Liceului de Coregrafie “Floria Capsali” din Bucureşti, promoţia 2003. După o perioadă în care a făcut parte din ansamblul Operei Naţionale Bucureşti şi mai apoi al Teatrului Sârb din Novi Sad, este angajat la Teatrul Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski”, reuşind în scurt timp să acumuleze experienţă şi să promoveze ca solist. A interpretat cu pasiune roluri dificile precum: Bufonul – “Lacul lebedelor”, Pas-de-deux Prietenii, Hans – “Giselle”, Dans Chinez – “Spărgătorul de nuci”, Patru Cavaleri, Pas-de-deux Pasărea Albastră – “Frumoasa din pădurea adormită”, Corbul – “Crăiasa Zăpezii”, Prinţul – “Cenuşăreasa”, Romeo – “Romeo şi Julieta. Alte spectacole din repertoriul său sunt: ”Agon”, ”Arlechinada”, ”Peer Gynt”, ”L’heure d’or de Paris”, ”Max şi Moritz”, ”Amor Caliente”. În anul 2009, împreună cu Irina Ganea-Mihaiu, a obţinut Premiul pentru cel mai bun cuplu la Concursul Internaţional de Dans Clasic şi Contemporan de la Sibiu, iar în anul 2013, în cadrul Galei Premiilor Operelor Naționale, a fost desemnat cu “Premiul pentru cel mai bun solist de balet”.

BOGDAN BÎRSĂNESCU

Absolvent al Liceului de Coregrafie “Floria Capsali” Bucureşti (2010) şi Licenţiat al Universităţii de Ştiinţe şi Arte “Gheorghe Cristea” Bucureşti, secţia Coregrafie (2013), Bogdan Bîrsănescu este în prezent angajat al Teatrului Național de Operă și Balet “Oleg Danovski” Constanţa, după ce, timp de doi ani a făcut parte din corpul de balet al Teatrului Naţional de Operetă “Ion Dacian” din Bucureşti. Repertoriul său cuprinde roluri solistice în balete precum: “Giselle”, “Agon”, “Don Quijote”, “Cenuşăreasa”, “Spărgătorul de nuci”, “Lacul Lebedelor”, “L’heure d’or de Paris”, “Noaptea Walpurgiei, “Amor Caliente”, “Don Quijote”, “Romeo şi Julieta”, “Crăiasa Zăpezii”. În anul 2018, a debutat ca prim – solist în premiera naţională a baletului “Frumoasa şi Bestia”, în rolul Bestiei. A efectuat numeroase turnee în ţară şi în străinătate.

Media

Video

Despre

Rezumat

Singur, în cabinetul său de lucru, bătrânul Faust își recunoaște înfrângerea la sfârșitul unei vieți în care munca intensă în domeniul științei (filosofie, medicină, chiar și teologie) i-a impus renunțarea la toate bucuriile și plăcerile omenești. Cupa cu otravă i se oprește lângă buze, când, de afară răzbate până la el un cântec ce slăvește natura și dragostea. Nefericitul Faust blestemă, invocându-l pe Mefisto. Acesta apare sub înfățișarea unui senior ce se pune în slujba lui, gata să-i împlinească orice dorință. Imaginea unei minunate fete pe care Mefisto i-o arată pentru o clipă, frânge ultimele forțe de rezistență ale lui Faust. Pactul între cei doi e semnat cu sânge. Mefisto îi va dărui lui Faust tinerețe și frumusețe, luându-i în schimb sufletul, care îl va sluji pe el pe tărâmul celălalt, de dincolo de viață. La un semn al lui Mefisto, bătrânul Faust se transformă într-un chipeș cavaler în floarea vârstei.
La sărbătoarea satului, Faust o întâlnește pe Margareta, o tânără frumoasă și inocentă. Fermecat de puritatea ei, Faust încearcă să o cucerească cu ajutorul lui Mefisto. Margareta, deși rezervată, începe să fie intrigată de Faust.

În grădina Margaretei, tânărul Siebel vine cu un buchet de flori pe care-l lasă pe o bancă, semn al curatei sale iubiri. După plecarea sa, în grădină pătrund Faust și Mefisto. Impresionat de atmosfera de liniște și pace a aceștui lăcaș, Faust încearcă o puternică emoție. Mefisto așază o casetă cu bijuterii alături de florile lui Siebel, după care cei doi se ascund. Sosește Margareta tulburată de imaginea frumosului cavaler necunoscut căruia îi refuzase brațul. Deodată zărește caseta pe care nu se poate stăpâni să n-o deschidă. Împodobită cu bijuteriile minunate, Margaretei i se pare ca seamănă cu o fiică de rege. Faust și Mefisto se apropie. O vecină mai vârstnică, Martha, extaziată în fața unor asemenea bogății este discret îndepărtată de către Mefisto care se preface că o curtează. Rămași singuri, Faust și Margareta sfârșesc prin a se îndrăgosti unul de celălalt. La căderea nopții Faust vrea să plece, dar, reținut de Mefisto, ascultă glasul Margaretei care, de la fereastra camerei, își cântă dragostea stelelor chemându-și iubitul. Faust răspunde la chemarea ei și cei doi se pierd într-o îmbrățișare pătimașă. Cu un zâmbet sarcastic Mefisto își admiră victoria.

Părăsită de Faust, Margareta se refugiază în biserică. Dar chiar și în sfântul lăcaș, glasul lui Mefisto se face auzit, învinovățind-o. Valentin, fratele Margaretei, se întoarce acasă odată cu toți soldații, cântând gloria obținută în bătălii. La întrebările lui, Siebel răspunde evaziv. Valentin aleargă spre casă, cuprins de bănuieli. Pradă mustrărilor de conștiință pentru fapta săvârșită, Faust nu are curajul să bată la poarta iubitei. Mefisto, care îl însoțește ca o umbră, cântă o serenadă, dar la fereastra ce se deschide nu apare Margareta, ci Valentin care vrea să spele în sânge dezonoarea surorii sale. În duelul cu Faust, Valentin este rănit mortal de spada lui Mefisto și, înainte de a-și da sufletul, își blestemă sora.
Vrând să-l facă să uite dragostea Margaretei, Mefisto îl duce pe Faust în împărația sa unde, într-un dans fantastic, i se perindă prin față cele mai frumoase femei. Faust nici nu le vede. Gândurile sale sunt tot la blânda și curata Margareta. El îi cere lui Mefisto să îl ducă la ea, pentru a o salva.
Faust și Mefisto pătrund în celula în care a fost întemnițată Margareta, cu mințile rătăcite, după ce și-a ucis copilul. Fericită la auzul glasului iubitului ei, Margareta se retrage îngrozită la vederea lui Mefisto, refuzând categoric sa părăsească temnița. Cu ultimele puteri ea cheamă îngerii să-i salveze sufletul chinuit. În fața trupului ei lipsit de viață se aude glasul lui Mefisto: „E OSÂNDITĂ!!! HAI VINO VINO „, dar de sus, din înălțimile cerului, voci limpezi rostesc: „E MÂNTUITĂ… !!!”. Sufletul Margaretei se înalță la Cer.
Sari la conținut