MY FAIR LADY

de F. Loewe

Operetă în 3 acte

Joi, 16 Noiembrie 2017 – ora 18.30 – Sala Teatrului

Descriere

My Fair Lady reprezintă o adevărată cotitură în creaţia contemporană de operetă. Având la bază un libret construit pe un valoros text al literaturii dramatice – Pygmalion de Bernard Shaw – şi o muzică deosebit de inspirată, lucrarea a cunoscut un succes nemaiântâlnit, fiind preluată în repertoriul majorităţii teatrelor din lumea întreagă. A stabilit recordul spectacolelor de „musical” – (2717 reprezentări, iar la Londra, 2281). În 1964 a fost realizat un film (cu Rex Harrison, Audrey Hepburn, Wilfred Hyde-Withe etc.), distins cu opt premii ale Academiei (Oscar).

Marele merit al lui Loewe este acela de a fi ştiut să facă sinteza dintre dramaturgia piesei lui Shaw – care în operetă a rămas aproape neschimbată – cu specificul muzicii şi spectacolului american, prin care străbate, clar şi sentenţios, lirismul poetic vienez, însuşit de compozitor – prin naştere şi educaţie – în familie şi în şcoală.

Pe parcursul comediei „Pygmalion”, Shaw nu şi-a îngăduit nici un moment de mărturisiri sentimentale, de dragoste, de îmbrăţişări sau impulsuri senzuale. Dimpotrivă, s-a ferit cu cea mai mare străjnicie de ele. Şi în operetă Loewe şi Lerner, libretistul, au respectat cu stricteţe linia imprimată de Shaw, fapt  care le-a reuşit de minune, opereta înscriindu-se în orbita unei noi structuri dramaturgice şi muzicale a genului. Numerele muzicale sunt destul de variate – arii, cuplete, duete, triouri, coruri, scene de ansamblu, dansuri, mişcare, etc. – toate însă construite, melodic şi ritmic, pe formule de muzică de dans modernă.

Se vorbeşte, se cântă, se mişcă în scenă dansându-se. Aproape toate numerele muzicale sunt dansante, compozitorul reuşind să redea, prin dans şi muzică, lumea personajelor lui Shaw – sincere, ironice, spirituale şi paradoxale.

Regia artistică ALICE BARB

Scenografia ADRIANA GRAND

Conducerea muzicală GHEORGHE STANCIU

Soliști LUCIA MIHALACHE, STEFAN POPOV București, LICĂ GHERGHILESCU, CRISTINA OPREAN CONSTANTIN ACSINTE, GABRIELA DOBRE, DORU IFTENE, CONSTANTIN BOTEZATU ANCA BĂNICĂ, DAIANA GAVRILESCU, LAURENȚIU SEVERIN, ADRIAN BĂDILĂ OCTAVIAN MINEA, BOGDAN OCHEȘEL, SILVIA SIMIONESCU, MARIAN IRIMIA, ROBERT SAFTA, ANIȘOARA BOTEZATU, BOGDAN BÂRSĂNESCU, LUMINIȚA CRISTEA, RALUCA DĂRĂBAN, IULIAN BRATU, GEORGIANA MEDELEANU, ȘTEFAN LEPĂDATU

Maestru cor ADRIAN STANACHE

Licenţiată a Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, Facultatea de Interpretare Muzicală, secţia canto, la clasa prof. Marina Mirea, şi masterandă în stilistică interpretativă vocală, la clasa reputatei profesoare Georgeta Stoleriu. În cadrul Festivalului “Opera Nights” a participat la cursuri de master class în interpretare vocală cu soprana Leontina Văduva. Este laureată a Concursului Internaţional de Interpretare Muzicală “Hariclea Darclée” Brăila 2001 şi răsplătită cu premiul “Uniunii Compozitorilor şi Muzicologilor” la “Concursul Naţional al Lied-ului Românesc” Braşov 2006. Alături de Teatrul Naţional de Operă şi Balet “Oleg Danovski” a cărei angajată este încă din anul 2002, Lucia Mihalache a efectuat numeroase turnee în Olanda, Belgia, Italia, Germania, ş.a. Preocupările repertoriale ale mezzosopranei apar ca fiind dintre cele mai diverse, abordând în egală măsură repertoriul de operă și cel vocal simfonic, dar şi operetă şi muzică de film. Dintre rolurile care i-au marcat cariera, amintim: “Carmen” de Bizet, Cherubino – “Nunta lui Figaro”, “Suzuki – “Madama Butterfly”, Orlofsky – “Liliacul”, Eliza – “My fair lady”, ş.a.

A absolvit Universitatea Naţională de Muzică din Bucureşti, în 1991. Între 1983 şi 1985 a fost artist liric la Teatrul de Operă din Sliven, Bulgaria. A participat la numeroase concursuri internaţionale de profil obţinând o serie de premii care i-au atestat valoarea profesională. Din 1992 este solist al Teatrului Naţional de Operetă şi Musical „Ion Dacian”. Pentru activitatea sa meritorie a fost distins cu: Premiul de excelenţă pentru interpretare (1999) şi Premiul „Ion Dacian” pentru activitate (2004). Repertoriul său cuprinde roluri din opere şi operete: Danilo – „Văduva Veselă”, Falke – „Liliacul”, Homonay – „Voievodul Ţiganilor”, Papacoda – „O noapte la Veneţia”, Tassilo – „Contesa Maritza”, Feri – „Silvia”, Jim Boy şi Lt. Stone – „Floarea din Hawaii”, Capulet tatăl – „Romeo & Julieta” de G. Presgurvic, ş.a.

Absolvent al IATC I.L. Caragiale, Bucureşti, promoţia 1985, clasa prof. Dem Rădulescu. Este actor, manager al Teatrului Căluţul de mare, profesor de Artă dramatică la Facultatea de Artă din cadrul Universităţii Ovidius; actor de film (roluri în Coana Chiriţa, Chiriţa la Iaşi, Pas în doi, Zâmbet de soare, Furtună în Pacific, Rochia albă de dantelă şi cel mai recent film – Nu sunt faimos, dar sunt aromân). De mai bine de 30 de ani, este activ pe scena constănţeană. A primit premiul de debut (Braşov, 1985), premiul pentru cel mai bun actor (Galaţi, 2000), premiul de excelenţă în animaţia românească (UNIMA, 2009), premiul de regie (Galaţi, 2011), etc.

Licenţiată a Institutului de Artă Teatrală şi Cinematografie “I.L. Caragiale” – Bucureşti, actriţa Cristina Oprean este o prezenţă activă a vieţii culturale constănţene încă din 1986 – anul de debut în cariera profesională pe scena Teatrului Dramatic. Repertoriul său cuprinde peste 60 de roluri de compoziţie, însumând creaţii ce aparţin Teatrului antic, mergând prin creaţia clasică spre Teatrul modern. Cristina Oprean are un număr impresionant de recitaluri de poezie din care amintim: “Pod de suflete”, Erik Satie”, Sunetele timpului”, etc. şi de piese pentru narator şi orchestră, în cea mai mare parte prezentate în primă audiție mondială pe scenele naţionale şi internaţionale: S.U.A., Europa şi Asia. Este Cetăţean de Onoare al oraşului Murfreesboro – Tenessee – S.U.A. pentru implicarea în viaţa artistică a comunităţii. Ca pedagog, Cristina Oprean  este Lector “Arta actorului”  la catedra de canto a Univesităţii “Ovidius” şi a susţinut un master-class la Northridge – California State University – departamentul Teatru şi Music – Hall. Cu o personalitate puternică şi un spirit inovator, Cristina Oprean s-a implicat şi în activitatea regizorală, asigurând asistenţa unor spectacole de teatru regizate de Horaţiu Mălăiele şi Dominic Dembinski.

Absolvent al Academiei de Muzică „George Enescu” din Iaşi, Constantin Acsinte a activat în corul Filarmoncii „Moldova” din Iaşi în perioada 1976-1987, timp în care a susţinut numeroase partituri solistice la concertele vocal-simfonice. Semifinalist la Concursul Internaţional de Canto „Francisco Vinas” de la Barcelona secţiunea oratoriu-lied. Începând cu anul 1987 – solist al Operei Constanţa şi colaborator în spectacolele Teatrelor de Operă din Craiova, Timişoara, Galaţi, alături de care a participat în toată această perioadă la turnee artistice din Ucraina, Italia, Olanda, Franţa, Belgia, Germania, Portugalia. În anul 1998 a colaborat ca asistent regie al Operei Constănţene şi a Companiei Olandeze „Euro Stage”.

Absolventă a Universităţii “Ovidius”, Facultatea de Arte, secţia canto clasic, arta spectacolului, a urmat cursurile prof. Aida Abagief, Pompeiu Harasteanu, Florenţa Marinescu, Lucia Cioară şi Mariana Popescu şi master cu Gheorghe Crâşnaru şi Maria Slatinaru Nistor. De asemenea, este absolventă a cursurilor de producător delegat pentru teatru în cadrul programului SCENART, în colaborare cu ACADEMIA TEATRO ALLA SCALA. Din anul 1990 este angajata Operei Constanţa, pe scena căreia a evoluat în peste 30 de titluri de operă şi operetă. Alături de T.N.O.B. “Oleg Danovski” a susţinut spectacole pe scene din: Spania, Olanda, Belgia, Franţa, Italia, Germania, Austria. A interpretat numeroase roluri solistice în precum: “Traviata”, “Rigoletto”, “Nunta lui Figaro”, “ Cavalleria Rusticana”, “Liliacul”, “Văduva veselă”, Lyssistrata”, “O noapte furtunoasă”, ş.a.

Galerie foto

Fotografii realizate de Corina Radu