Teatrul Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski Constanţa

Ministerul Culturii și Patrimoniului Național

Contact

Adresă:Str. Mircea cel Bătrân, nr. 97, Constanța, România

Secretariat: (+4) 0241 480-300 / Fax: 004.0241.615.080

Studii Muzicale: 004.0241.480.301

Agenţia de bilete - Rezervări: (+4) 0241 481-460

Program agenţie: Luni-Vineri: 10-17

+

Amalia Mîndruţiu

Prim-solistă

 

 

 

 

 

 

 

2010: prim-solistă Teatrul Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski Constanța
2009: solistă Teatrul Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski Constanța
2009: Academia de muzică Gheorghe Dima, Cluj – Facultatea De Artă Scenică, secția Pedagogie Coregrafică
1995-2008: prim-solistă Opera Maghiară de Stat Cluj
1992-1995: balerină Opera Maghiară de Stat Cluj
1992: Liceul de Coregrafie

”Repertoriu


Spărgătorul de nuci: Clara / Prinţesa
Cenușăreasa: Cenuşăreasa
Don Quijote: Quiteria
Giselle: Giselle
Coppelia: Swanilda
Albă ca Zăpada: Albă ca zăpada
Prințul cioplit din lemn: Prinţesa
Mandarinul miraculos
Cartea junglei: Pantera

Agon

Roluri demi-solistice: Lacul lebedelor (Mazurka / Pas de trois / Lebedele mici / Lebedele mari / Dans spaniol); Frumoasa din pădurea adormită (Zâna Carabosse); Crăiasa zăpezii (Lapona); Max şi Moritz (Madam Bock); Cenuşăreasa (Sora vitregă); Don Quijote (Florărese)

”Colaborări”


Teatrul de Operă şi Balet Chişinău (1996-2003); Opera Naţională Română Cluj-Napoca; Opera Braşov; Opera Naţională Română Timişoara

”Premii”


1996-1998: Concursul Naţional de Balet Oleg Danovski Constanța – Menţiune, Premiul II
1998: Concursul Internaţional de Balet Diaghilev Chişinău – Premiul I
2004: Medalia Meritul Cultural cls. a II-a

”Presă”


A fost persoana care m-a inspirat, care m-a obligat să construiesc ceva pentru ea.Datorită ei am realizat atât de multe lucruri. A crescut odată cu compania,iar compania cu ea şi prin ea. (Francisc Valkay)
Quiteria (Amalia Mîndruţiu) a demonstrat că susţinerea elementelor tehnice nu reprezintă o problemă. Mai mult de atât am înţels că frumuseţea ei fizică o avantajează şi în interpretarea rolului. Sigură în execuţie, cu o acurateţe exemplară în mişcare ne-a încântat privirile, răsplătind-o cum era şi firesc cu aplauze furtunoase. (Alexandru Iorga – Curierul – 30 mai 1999)
…o prim-solistă frumoasă, plină de graţie, a cărei supleţe poate constitui visul de aur al oricărui partener. Însuşirile ei fizice, bine susţinute de ascendentele-i motivaţii tehnice ne îndreptăţesc a o aştepta şi în roluri – chiar dintre cele mai exigente ale scenei clujene. (Alexandru Iorga – Curierul)
În nefericita Giselle, tânăra balerină este convingătoare. Emoționantul tragism al eroinei privind moartea – pragul misterului, a fost redat de artistă la nivel de înaltă pătrundere. (Alexandru Iorga – Tribuna)
Swanilda (Amalia Mindrutiu) deosebit de frumoasă, o prim-solistă deja consacrată, sigură în executarea partiturii tehnice, trece cu ușurință de la părțile lirice la cele deosebit de temperamentale (fiind o reală surpriză) – ajutată de un fizic perfect pentru balet ne-a demonstrat încă odată că scena nu mai reprezintă niciun secret pentru ea. (Diana Hintos – Szabadsag)