Teatrul Naţional de Operă şi Balet Oleg Danovski Constanţa

Ministerul Culturii și Identității Naționale

Contact

Adresă:Str. Mircea cel Bătrân, nr. 97, Constanța, România

+

Un centenar de muzică românească la Teatrul „Oleg Danovski”

Ştire online publicată Marţi, 30 Octombrie 2018. Autor: Mirabela ŞERBĂNESCU
Un centenar de muzică românească la Teatrul
Vineri, 2 noiembrie, începând cu ora 18.30, constănţenii sunt aşteptaţi la Teatrul Naţional de Operă şi Balet „Oleg Danovski”, la o nouă premieră, „Un centenar de muzică românească”. Aceasta va avea loc în cadrul Festivalului Internaţional al Muzicii şi Dansului.

Regia artistică şi scenografia acestui spectacol îi aparţin lui Mihai Constantin Ranin, iar coregrafia poartă amprenta binecunoscutului coregraf Horaţiu Cherecheş. Soliştii care vor urca pe scenă sunt Alexandru Tomescu, Marin Cazacu, Horia Mihail, Sebastian Tegzeşiu, Andreea Bratu, Smaranda Drăghici, Ionela Duma, Laura Eftimie, Mihaela Ionescu, Elena Rotari, Silvia Simionescu, Stela Sârbu, Daniela Vlădescu, Lucia Mihalache, Mădălin Băldău, Doru Iftene, Răzvan Săraru, Marius Eftimie, Bogdan Ocheşel. Dirijor va fi Inga Postolache. Balerinii care îi vor acompania sunt Adrian Mihaiu, Irina Ganea Mihaiu, Bogdan Bârsănescu, Mayu Takahashi, Mizuki Kubota, Douglas Stewart, Ryan Brown.

Mihai Constantin Ranin şi-a făcut debutul ca regizor în 1985, având o ascensiune fulminantă. Pe lângă excelentele lui montări, se face remarcat şi ca un foarte bun scenograf. La scurt timp după debut, în anul 1989, emigrează în Franţa unde reuşeşte să producă şi să monteze spectacole, să realizeze scenografii şi să regizeze.

Scenografiile sale sunt de un rafinament şi de o frumuseţe cum rar se pot vedea pe scenele noastre. Costumele sunt fabuloase, în special acolo unde barocul îşi face simţită prezenţa, materialele, croiurile şi cromatica fiind stăpânite la perfecţie. Detaliile sunt atent construite, nimic nu este lăsat la întâmplare, de la peruci, eşarfe, machiaje, până la pantofi, cu o autentică formă a originalului. Semnătura sa la realizarea decorurilor sau a costumelor devine un fapt artistic firesc, iar colaborările sale scenografice cu regizori importanţi se înmulţesc.

Ultimele articole